Wellcome

Wellcome to my weblog

به وبلاگ رامین بختیاری خوش آمدید.

(Ramin Bakhtiari)

۱۳۸۶ مهر ۲۱, شنبه

شرلوک هلمز و نقشه برداری

سلام به همه دوستان گرامی
امروز داشتم مطالب قدیمی وبلاگ های قبلی رو نگاه می کردم. به مطلبی برخوردم که در تاریخ 31/2/83 نوشته بودم. و دیدم که هنوز بعد از گذشت 3 سال هنوز هم مطلب نو و جالبی هست. اون مطلب در ادامه همین پست آمده و از این به بعد این مطلب و همه مطالبم رو در آرشیو وبلاگ نگهداری می کنم. امیدوارم که برای شما هم جالب باشد.

چند روز پیش داشتم به مطلبی در مورد ارتباط شرلوک هلمز و نقشه برداری فکر می کردم. شاید برای شما هم جالب باشه. الان براتون میگم.
حتما همه اسم شرلوک هلمز رو شنیدید. حالا یا از کتابهای سر کانن دویل که خالق شرلوک هلمز بود و یا از طریق سریالی که چند سال پیش پخش میشد که البته اقتباس سینمایی همون کتاب های کانن دویل بود و البته خیلی هم خوب ساخته شده بود.
حتما میگین شرلوک هلمز چه ربطی به نقشه برداری داره. الان میگم براتون.
حتما میدونید که شرلوک هلمز همیشه اطرافیانش رو به خاطر شناخت سریع و صحیحی که در اولین برخورد با مشتریاش از اونا پیدا میکرد بسیار متعجب میکرد که البته به نظر من برتری شرلوک هلمز نسبت به همتایان دیگر کارآگاهش در همین بود. همینطور، میدونید که هلمز برای پی بردن به راز هر پرونده ای از هیچ نکته ای بسادگی نمیگذشت.
هلمز برای پیروزی در هر پرونده ای که به او مراجعه میشد و برای بدست آوردن سرنخ در هر پرونده، از علوم و اطلاعات زیادی استفاده میکرد. در واقع او به بسیاری از علوم زمان خودش واقف بود. او یک کارآگاه کامل بود. ولی فقط کارآگاه نبود. او شیمیدان، فیزیکدان، تاریخدان، روانشناس، روانکاو، گریمور، بازیگر، ورزشکار، آشنا به کلیه طبقات اجتماعی جامعه(در واقع جامعه شناس)، زیست شناس، جغرافیادان و همینطور شمشیر زن بسیار قابلی بود( که در داستانهاش در جاهای زیادی همین شمشیرزنی به دادش رسید) بود.
البته دکتر واتسون هم نقش مکمل را برای او بازی میکرد که در زمینه پزشکی به او مشاوره میداد. در واقع نقش پزشکی قانونی را برای هلمز بازی میکرد.
هلمز برای اینکه یک کارآگاه حرفه ای باشد به تمامی این علوم آگاهی قابل توجهی داشت. و با دانستن این علوم بود که شده بود شرلوک هلمز.
داشتم فکر میکردم که یک نقشه بردار برای اینکه یک نقشه بردار حرفه ای بشود احتیاج به دانستن چه علومی دارد. البته غیر از علم و هنر نقشه برداری.
یک نقشه بردار حرفه ای به نظر من باید به روانشناسی، مدیریت، جغرافیا، ستاره شناسی، ورزش(آمادگی جسمانی)، کمک های اولیه، جامعه شناسی، حسابداری، کامپیوتر،رنگ شناسی و نقاشی، مکانیکی، آشپزی، انواع گونه های گیاهی و جانوری، ریاضی، سخنوری و دفاع شخصی آشنا باشد.
شاید موضوعات دیگری هم باشد که نقشه بردار با آنها برخورد دارد و درگیر آنها باشد اما الان من به آنها اشاره نکردم و از قلم انداخته باشم. اونها رو شما به من بگید.
اگه خواستید ارتباط هر کدوم از علوم بالا رو با نقشه برداری بدونید بگید تا براتون توضیح بدم.
خوش باشید.


۱ نظر:

Maziar گفت...

سلام
فکر کنم اگر توضیح بیشتر درباره کاربردهای این فنون در نقشه برداری بهمراه نمونه عینی بدین مطلب جالبی از آب دربیاد.